28 december 2009


Snart är det nyår, vilket betyder att ännu ett år av våra liv har passerat och vi har stått på "stand by" och ivrigt
tittat på. Vi har stått nervösa och undrat:
Vad händer härnäst? När ska allt det vi drömt om och hoppats på verkligen inträffa?

Jo, nästa år såklart. Nästa år kommer bli SÅ bra!

Det är i alla fall vad vi intalar oss själva varje år, och varje år efter det.

Vi har hittat VÄRSTA festen, och typ ALLA ska komma, och det kommer bli VÄRSTA festen, och typ ALLA ska komma, och dricka har vi och SÅ kul ska vi ha!

Nyinskaffad festklänning som enbart kommer att bäras ikväll, och håret sitter perfekt och make-upen glimmar! SÅ kul vi ska ha alltså!

Och hej och hå och GOTT NYTT ÅR! och sedan icke att förglömma alla dessa löften!

NU ska mitt nya liv börja: sluta söka, sluta snusa, inte dricka så mycket, börja banta, träna och dejta oftare. Det är NU det ska ske! SÅ börjar man det "nya" livet bakfull hängandes över toastolen, och upp kommer gårdagens potatisgratäng. Mums.

Men I MORGON, DÅ börjar mitt nya liv. Så går i morgon, övermorgon och alla andra dagar förbi utan att det nya livet ens hälsat och presenterat sig. Vissa kommer i och för sig längre än till handskakningen, och några duktiga rackare kommer kanske t o m till en kram.

Men för de allra flesta stackare slopas löftet innan det nya året ens börjat. Man fortsätter i gamla spår, fortsätter med rökningen och snuset och drickandet fast man vet att det inte är bra, och SÅ fet är man ju ändå inte och den rätte kan man gott vänta på. Och utan att man ens märkt det har ännu ett år passerat förbi, och nästa år rings in.

NU ska mitt nya liv börja, jag menar det! NU ska det ske. Det är nu eller aldrig!

Att vi aldrig lär oss.

Så i år har jag inga förhoppningar, ingen ny festklänning och inga löften!

Fast man skulle kanske börja träna ändå, för ryggens skull...

Äsch, jag tar en chokladbit först. Som för att unna min goda tanke. Bara en liten, liten pytteliten bit.

SEN, DÅ börjar mitt nya liv!


 


Kommentarer
Postat av: Elin

Så farligt är det faktist inte och du behöver ju inte direkt oroa dig om du tar en chocklad bit mer eller mindre... eller hur? :-P Gott nytt år! Hoppas att du får ett bra 2010, även om du inte har några förhoppningar.

2009-12-31 @ 15:47:24
URL: http://elinkallgren87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0