20 december 2009

Allt är försent, säger Håkan, och jag tittar
förundrat på honom. Vad är det som är för sent?

- Allt är försent. Försent för vind, försent för
kärlek ren som snö...


Vad menar han? Att allt skulle vara försent?
Det är det väl ändå inte...vad är då meningen
med allt?

 

- Men Håkan, jag har känt vinden högt över
trädtoppen...du säger att den delar sig vid kinden
och blir hel igen....och snön Håkan, jag ser snön,
jag känner den...

- Du säger att kärleken aldrig var till för dig?,
frågar Håkan mig, och jag förtrollas av hans
vackra ögon.


- Ja, men vad spelar det för roll?

-Nej kanske ingen...kanske allt egentligen, svarar
han mig, och plötsligt är han borta.

 


I natt finns ingen väg tillbaks, ingen alls.

Det gör ont att veta, men lika ont att undra.


Kära Håkan, du är min




(Min egna tolkning av texten till Håkan Hellströms underbara "För sent för edelweiss")


p.s Kolla gärna in dessa två länkar, den ena med låten jag nämnde innan, och den andra är 4 låtar från hans konsert på Peace and love i Borlänge. Bäst som alltid. d.s 

http://www.youtube.com/watch?v=QsPQy6uJwLU

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article6312589.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0